Ce facem daca se descopera probleme de sanatate
„In cazul in care sunt identificate probleme, medicul stomatolog va recomanda planul de tratament potivit si se realizeaza programarile aferente. Cu cat le identificam mai devreme, cu atat avem sansa sa le rezolvam mai repede si mai putin costisitor. De cele mai multe ori, problemele descoperite nu sunt descoperite de pacienti acasa, in rutina lor de ingrijire de zi cu zi, ori sunt, pur si simplu, ignorate pentru ca nu le cauzeaza inca durere. Medicul va putea astfel sa indrume pacientul si spre servicii de specialitate, cum ar fi ortodontie, endodontie, chirurgie, in functie de nevoile sale”, mai spune medicul stomaolog Sorina Stroe.
Exista un serviciu de recall, ca sa nu uitam de controalele periodice
„Un bun instrument pentru a tine sub control acest capitol al controalelor periodice este serviciul de recall in care pacientii sunt notificati prin telefon sau email ca ar trebui sa vina la cabinet. Este un soft ce se regaseste in anumite clinici si care ne ajuta sa mentinem o comunicare eficienta cu pacientii. Ei pot opta gratuit pentru acest serviciu si vor fi astfel chemati, la intervalul de timp potrivit, prin sms, email sau prin apel telefonic. Bineinteles, exista si categoria pacientilor constiinciosi care se programeaza singuri la controalele periodice si nu au nevoie de astfel de remindere”, declara medicul stomatolog Sorina Stroe.
Concluzie
„Pacientii trebuie sa inteleaga ca succesul unui plan de tratament depinde, intr-o foarte mare masura, de aceasta faza finala, de lunga durata, a mentenantei. Controalele periodice nu trebuie tratate cu superficialitate, mai ales dupa ce am incheiat un tratament. Fireste ca nu ne dorim ca rezultatele pe care le-am obtinut in urma unui tratament, si de care ne bucuram, sa fie compromise! Am muncit impreuna pentru a obtine rezultatul dorit, tocmai de aceea trebuie sa avem grija ca rezultatul sa se mentina in timp”, incheie medicul stomatolog Sorina Stroe (MG Dental).